یکشنبه ,۳ شهریور ۱۳۹۸
صفحه اصلی / طراحی داخلی / از ایده تا طراحی دکوراسیون نمایشگاه مبلمان

از ایده تا طراحی دکوراسیون نمایشگاه مبلمان

تا به اینجا همانطور که پست های قبلی را رصد کرده اید و مشاهده کردید  درمورد مطالب  مختلف  سخن گفته ایم از اقشار مختلف  و شغل های  مختلف را مخاطب خود قرار داده ایم. حال در این پست  قصد داریم به سراغ  صنف مبلمان برویم  و آن دسته از کسانی را که قصد دارند نمایشگاه مبلمان و تخت  و.. تخصصی راه بیاندازند را کمک کنیم تا با دید بهتری  برای  ایجاد این  کار هزینه  کنند.

راه اندازی هر کاری  سختی  و بودجه  خاص خود را طلب میکند ، حال آنکه  بایستی با آگاهی  به سراغ آن بروید که با بدون آگاهی تفاوتی  بسیار دارد، آگاهی  که از آن صحبت میکنیم در خصوص مکان و سبک سیاق  نمایشگاه  شماست  که چگونه  یک مکانی جذاب و مشتری پسند  را  ایجاد کنید و طیف وسیعی از  افراد با سلایق مختلف و شرایط مختلف را به  خود جذب کنید، همه این  موارد در یک مورد خلاصه میشود و آن  مورد این است «طراحی داخلی نمایشگاه  شما!»

موقعیت مکانی

موقعیت  مکانی  فروشگاه و نمایشگاه شما از لحاظ های مختلف حائز اهمیت است، موقعیت مکانی  شما باید همان اندازه  که باید در  معرض عموم باشد و دسترسی  به آن راحت باشد به همان اندازه باید مسیر کم  ترافیک   و در مرکز  شهر باشد که همه افراد  چه از بالاشهر و چه از پایین شهر بتواند  به سهولت به مقصد که نمایشگاه شما باشد برسند و وسایل نقلیه عمومی این مسیر را  پوشش دهد. پس با توجه  به موقعیت شهری  شهر خود مکان را برگزینید

طراحی  بخش های مختلف  در گرو  داشتن  فضای کافی ست این بدان  معنا نیست که اگر فضای  شما وسیع نباشد نمیتوانید  این  مقدمات را اجرا کنید  نه ! اما اگر فضای کافی  در اختیار داشته باشید با کیفیت  بیشتر و بهتری میتوانید اقدمات لازم را انجام دهید و برای  هر ایده  آزادنه میتوانید بی اندیشید و به عرصه اجرا برسانید.
نورپردازی و تجهیزات روشنایی،  انواع پاركت، پروفیل، قرنیز،كفپوش و دیوارپوش انواع كاغذ دیواری، پرده،  همه این موارد با توجه به بودجه اختصاصی شما انتخاب خواهد شد و بودن این موارد تا حدی الزامی ست چرا که باید سبک ها  مختلف چیدمان را پوشش دهید.و جذابیت بصری پیش چشمان  مشتریان خود ایجاد کنید

پارتیشن بندی

این ایده  جذاب خیلی در انتخاب  خرید به  مشتریان کمک میکند و جذابیت  بصری  خوبی را ایجاد خواهد کرد. فضای نمایشگاه خود را بسته به حوزه کاری و فروش خود چند پارتیشن بندی اصلی کنید و پارتیشن  اصلی را به   چند پارتیشن جزءیی تقسیم کنید ، برای مثال  اگر حوضه فروش  شما مربوط به  مبلمان منزل (راحتی،تشریفاتی)  مبلمان اداری ،  سرویس خواب(کودک، نوجوان و جوان،بزرگسال) و.. است شما سه پارتیشن اصلی  منزل، اداری، خواب را دارید  که هرکدام داری بخش های مختلفی خواهد بود. این پارتیشن ها را میتوایند با دیوار های کاذب اماده ایجاد کنید ، یا میتوانید فریم های چوبی  و.. ایجاد کنید

پوشش دیوار ها

پوشش اصلی  کل دیوار نمایشگاه به رنگ سفید در آید   خیلی بهتر است و دست شما را برای هر تغییر باز میگذارد، علاوه بر این  رنگ سفید باعث روشن جلوه دادن فضا و  بزرگنمایی محیط ،میشود و چشم  مشتری را  خسته نخواهد کرد
شما میتوانید بر اساس پارتیشن های مختلفی که دارید   دیوار هر پارتیشن را بسته  به چیدمان آن پارتیشن انجام دهید ، برای مثال  مثلا بخش سرویس خواب کودک را با کاغذ دیواری های  کودکانه و جذاب  بیآراید  یا مثلا بخش مبلمان راحتی دیوار این را به رنگ های پاستیلی در بیاورید و..فقط در نظر داشته باشید نوع رنگ و انتخاب شما مختص به  اجناس فعلی  نمایشگاه شما نیست و باید انتخاب هوشمندانه ای انجام دهید.

نورپردازی

اگر دقت  کرده باشید کالا یا  هرآن چیزی که برای فروش پشت ویترین مغازه ها میبیند با نور پردازی  درون ویترین چه جلوه و نمای را به خود میگیرد، و نورپردازی درست و کافی  به تنهایی چقد میتواند اثر گذار در انتخاب مشتری باشد و چقد جذابیت ایجاد میکند پارتیشن های شما حکم ویترین نمایشگاه شما را  دارد در هر بخش ازچیدمان های  انجام گرفته نقطه نور کانونی  ایجاد کنید تا جلب توجه  کند.از نور های سفید و  زرد ترکیبی استفاده کنید.ودر برخی از پارتیشن هامثل بخش سرویس کودک میتوان نور های رنگی  نیز  قرار داد.

از ایده تا طراحی دکوراسیون نمایشگاه مبلمان
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

درباره زهرا پناهی

زهرا پناهی
زادۂ هفدهمین روز از آخرین فصل بهار / کارشناس بازاریابی کسب و کارهای نوین / کارشناس وبلاگ نویسی در زمینه معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *